Print Page | Close Window

Bøtte til mel

Printed from: Morsside.dk
Topic URL: http://www.morsside.dk/forum3/topic.asp?TOPIC_ID=45126
Printed on: 24/07/2014

Topic:

Topic author: Helle
Subject: Bøtte til mel
Posted on: 03/03/2008 10:24:34
Kan man få en bøtte der kan indeholde 2 kg mel?

Links eller henvisninger til rigtig butik modtages meget gerne

Replies:

Reply author: højsaløjsa
Replied on: 03/03/2008 10:38:06
Jeg har i tidernes morgen købt en beholder i Daells Bolighus der kan indeholde 2L.

Nu bruger jeg så meget mel at jeg slet ikke gider bøtten, så min mand har fået den til sit værksted og jeg har så bare melposen i køleskabet...

Reply author: skrumlehest
Replied on: 03/03/2008 10:51:02
quote:
Oprindeligt skrevet af GFL-mor

Jeg har i tidernes morgen købt en beholder i Daells Bolighus der kan indeholde 2L.

Nu bruger jeg så meget mel at jeg slet ikke gider bøtten, så min mand har fået den til sit værksted og jeg har så bare melposen i køleskabet...

Hvorfor i køleskabet

Replied on: 03/03/2008 11:04:09
quote:
Oprindeligt skrevet af skrumlehest

quote:

Hvorfor i køleskabet

Fordi jeg har så dårlig erfaring med kryb i mel (også et par dage efter hjemkomst fra butik) det sker ikke i køleskabet...

Reply author: JuNoMi
Replied on: 03/03/2008 11:16:19
Jeg har en bøtte fra Tupperware, men kan ikke huske navnet på den...
Der kan sagtens være 2 kg mel i

Reply author: musen
Replied on: 03/03/2008 12:10:37
jeg købte en i metal fra AMO. De har dem ofte i Superbest. Den koster 20 kr uden mel. Men er genial fordi den lige kan rumme en 2 KG pose. Rigtig fed retro-stil.

Men... Det med kryb, så oplevede vi det tit i Føtex. Men det var altid øko-mel, typisk den fra Kornkammeret. Det forekommer lettere i øko-mel sagde prod. Så jeg køber ikke selv øko-mel længere, men stadig mejeriprodukter og havregryn.

Replied on: 03/03/2008 14:31:56
quote:
Oprindeligt skrevet af musen

jeg købte en i metal fra AMO. De har dem ofte i Superbest. Den koster 20 kr uden mel. Men er genial fordi den lige kan rumme en 2 KG pose. Rigtig fed retro-stil.

Men... Det med kryb, så oplevede vi det tit i Føtex. Men det var altid øko-mel, typisk den fra Kornkammeret. Det forekommer lettere i øko-mel sagde prod. Så jeg køber ikke selv øko-mel længere, men stadig mejeriprodukter og havregryn.

Det er nok deri det ligger så, sikkert fordi der er et eller andet middel i det ikke økologiske mel som holder krybene væk jeg har ikke oplevet kryb efter jeg begyndte med køleskabet, så hvis nogle lyster øko-mel er det nok sagen

Reply author: Fru Kristof
Replied on: 03/03/2008 14:51:39
quote:

quote:

Det er nok deri det ligger så, sikkert fordi der er et eller andet middel i det ikke økologiske mel som holder krybene væk jeg har ikke oplevet kryb efter jeg begyndte med køleskabet, så hvis nogle lyster øko-mel er det nok sagen

Men bliver det ikke fugtigt i køleskabet - og rådner

Replied on: 03/03/2008 16:24:46
quote:
Oprindeligt skrevet af Fru Kristof

quote:

quote:

Slet ikke, bare koldt

Men bliver det ikke fugtigt i køleskabet - og rådner

Replied on: 03/03/2008 16:25:27
Hov det kom til at stå forkert, men nej det bliver ikke hverken fugtigt eller rådent, bare koldt

Reply author: Line
Replied on: 03/03/2008 16:38:18
Jeg har en glasbeholder med gummimembran på låget. Den holder melet frisk, Han aldrig oplevet kryb i melet

Den er købt i BILKA for over 10 år siden.

Line

Reply author: Jasmin
Replied on: 03/03/2008 16:56:00
Jeg har også en plastik beholder fra Tupperware - netop indkøb af samme årsag. For at holde kryb væk fra melet . Den fungerer perfekt og hedder Modulet.

Morsside.dk : http://www.morsside.dk/forum3/

© 2000-2002 Snitz Communications

Close Window